שר האוצר תמך בביטול השירות הלאומי ב'בצלם'

    דוד קורצווייל 1 Comment on שר האוצר תמך בביטול השירות הלאומי ב'בצלם'
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבועיים האחרונים התחולל דיון ציבורי בעקבות החלטתו של מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר שלום ג'רבי, לביטול תקני השירות הלאומי בארגון 'בצלם'. בשמאל פתחו במתקפה נגד מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי ובמשרד היועץ המשפטי לממשלה מיהרו להקפיא את החלטת מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי ואמרו כי "יש להשעות את ההחלטה ולא לנקוט בפעולות כלשהן מכוחה, לרבות הקפאת כל הפעולות שננקטו לביטול שירותו של המתנדב הנוכחי בארגון 'בצלם'".

    למרות שאנשי משרד המשפטים מיהרו להציב מגבלות לצעד שנקט ג'רבי נגד 'בצלם', מתברר, כך כותב כתב העיתון 'בשבע' ישי פרידמן בכתבה שתתפרסם בעיתון בשבת הקרובה, כי המהלך זוכה לתמיכה מכיוונו של שר האוצר יאיר לפיד. באחת הישיבות שבהן השתתפו אנשי מנהלת השירות הלאומי עם השר אורי אורבך, אמר השר לפיד שהוא תומך בהחלטתו של מנכ"ל מנהלת השירות הלאומי נגד ארגון השמאל. לפיד חיזק את מנכ"ל השירות הלאומי ג'רבי ואמר שהחלטתו הייתה נכונה. ג'רבי שאל את לפיד בחיוך האם הדברים לציטוט ושר האוצר השיב כי הוא 'עומד מאחורי הדברים'. מלשכת השר לפיד אשרו את הדברים לעיתון 'בשבע'.

    השר אורבך, שתחת אחריותו נמצאת מנהלת השירות הלאומי, אומר ל'בשבע' שבמקרה הזה השכל הישר צריך לנצח את הסייגים של היועצים המשפטיים. "'בצלם' הוא שחקן ראשי במאבק הדיפלומטי נגד ישראל. זה נראה לי קצת מטורלל שהמדינה תממן גוף שהוא כל כך אקטיבי בפעילות נגדה. אנחנו צריכים גם להתגונן, איננו דמוקרטיה מתאבדת. מחר עוד עלולים לבקש מאיתנו לספק מתנדבים לוועדת שאבאס".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כל הכבוד שעושים נגד השונאים של המדינה "בצלם" כפי שצריכים לעשות בכל

      מדינה דמוקרטית לארגון שדוחף את אויבי המדינה לפעול נגדה.

      יש לציין שהשיתוף בין לפיד למנכ"ל השירות לאומי במקרה זה הוא חיובי !